Pytania i odpowiedzi
Czym jest karta podarunkowa Alei Bielany?
Karta Podarunkowa jest narzędziem płatniczym obowiązującym na terenie Alei Bielany, w tym w sklepie IKEA Wrocław. Kartę można wręczyć dowolnej osobie, która staje się jej pełnoprawnym posiadaczem.
Gdzie mogę kupić Kartę Podarunkową Alei Bielany?
Kartę można nabyć na dwa sposoby:
Zakupić ją w Punkcie Informacyjnym Alei Bielany, znajdującym się przy środkowym wejściu do centrum, obok drogerii Rossmann i kawiarni Grycan. Na miejscu pracownik centrum udzieli wszelkich instrukcji i odpowie na wszystkie pytania.
Zakup online na stronie. To opcja dla tych, którzy cenią samodzielność!
Gdzie mogę zapłacić przy użyciu karty?
Kartą Podarunkową można płacić w prawie wszystkich sklepach i punktach usługowych* w Alei Bielany, w tym w sklepie IKEA Wrocław. Karty nie można używać:
przy płatnościach online
w bankomacie.
Jak długo karta jest ważna?
Karta jest ważna przez 12 miesięcy od daty jej zakupu.
Nie wiem ile środków mam na karcie. Jak mogę to sprawdzić?
Stan konta można sprawdzić klikając w LINK.
Na jaką minimalną i maksymalną kwotę mogę doładować Kartę?
Kupując Kartę Podarunkową Alei Bielany, sam określasz wartość doładowania. Kwota nie może być jednak mniejsza niż 30 zł i większa niż 4000 zł, (w przypadku zakupu w Alei Bielany) oraz nie mniejsza od 30 zł i nie większa niż 1000 zł (w przypadku zakupu online).
Jak mogę zapłacić za Kartę Podarunkową?
Istnieją 3 dogodne formy płatności - kartą płatniczą, gotówką lub przelewem (w przypadku zakupu dla firm).
Czy muszę aktywować Kartę?
Nie, Karta jest automatycznie aktywowana po 30 minutach od jej zakupu. W praktyce Karta działa już po ok. 5 minutach od jej zasilenia.
Co zrobić z Kartą po wykorzystaniu wszystkich środków na koncie?
Karta Podarunkowa jest kartą jednorazowego doładowania. Po wykorzystaniu załadowanych na niej środków Kartę można zniszczyć.
Czy mogę zwrócić pieniądze na Kartę Podarunkową za towar w sklepie?
Tak, jeśli sklep akceptuje zwrot środków na karty płatnicze. Odbywa się to w taki sam sposób, jak w przypadku innych kart płatniczych.
Czy mogę reaktywować kartę po wygaśnięciu jej daty ważności?
Kartę można reaktywować w ciągu 90 dni od daty wygaśnięcia jej daty ważności. Klient ma prawo do wznowienia Karty Podarunkowej wraz z pozostającymi na niej środkami na dwa sposoby:
wysyłając uzasadniony wniosek na adres email: rcpoland@emlpayments.com
dzwoniąc pod numer Biura Obsługi Klienta (+48 22 490 69 23)
Pisemne prośby o wznowienie środków są rozpatrywane przez Administratora w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia wniosku. Informacje na temat decyzji o wznowieniu Karty posiadacz otrzyma w taki sam sposób, w jaki dokonał zgłoszenia. Jeśli wniosek o wznowienie Karty zostanie rozpatrzony pozytywnie, jej właściciel będzie mógł korzystać z dotychczasowej Karty przez okres kolejnych 3 miesięcy, licząc od dnia jej wznowienia. Opłata za wznowienie środków na Karcie wynosi 20 zł. Opłata zostanie potrącona od kwoty środków wznowionych na Karcie.
Czy można użyć Karty, gdy cena towaru jest wyższa niż dostępne środki na Karcie?
Tak, należy wtedy poinformować kasjera o dostępnych środkach na Karcie. Jeśli dany sklep ma możliwość przeprowadzania transakcji łączonych, sprzedawca na pewno zaproponuje takie rozwiązanie. Nastąpi wtedy pobranie dostępnej kwoty z Karty, natomiast pozostałość będzie można uregulować przy użyciu innej formy płatności.
Czy używanie Karty wiąże się z dodatkowymi opłatami?
Nie. Karta podarunkowa działa jak każda inna karta płatnicza, a jej używanie nic nie kosztuje.
Co należy zrobić w przypadku zagubienia lub kradzieży Karty?
W przypadku zgubienia Karty lub jej kradzieży, należy skontaktować się z biurem obsługi klienta pod numerem telefonu: +48 22 490 69 23, gdzie zostanie ona zastrzeżona. Użytkownikowi zostanie wydana nowa Karta o wartości równej kwocie znajdującej się na Karcie w momencie jej zastrzeżenia. Nowa Karta będzie wydana w punkcie informacji w centrum handlowym za dodatkową opłatą 20 zł.
Jak wygląda proces zakupu karty poprzez stronę internetową?
To bardzo proste!
Klient zamawia kartę podarunkową na stronie internetowej.
Zasila ją kwotą minimum 30 zł, a maksimum 1000 zł.
Kupujący wskazuje czy Karta ma być wysłana na wybrany adres lub wybiera opcję Click & Collect.
Po złożeniu zamówienia, na wskazany adres email wysyłane jest potwierdzenie operacji. Znajdują się tam dane niezbędne do dokonania standardowego przelewu.
Po zaksięgowaniu przelewu na koncie FEV (z reguły następnego dnia roboczego, jeśli przelew jest dokonany w godzinach rannych), Klient wraz z podziękowaniem za wpłatę otrzymuje na wskazany adres email:
- informację o fakcie wysyłki karty;
- kod aktywacyjny (wysyłane karty są nieaktywne);
- instrukcję aktywacji.Przy wyborze Click & Collect, płatność dokonywana jest tak jak powyżej.
- Klient otrzymuje kody do odbioru Karty wraz z instrukcją na wskazany adres email.
- Klient odbiera Kartę w centrum po okazaniu i zweryfikowaniu przez Centrum Handlowe kodów do odbioru Karty.
Jak wygląda proces zamawiania kart podarunkowych przez firmy?
W przypadku płatności kartą płatniczą lub gotówką, Karty mogą być wyrobione na miejscu. Punkt Informacyjny pobierze od klienta dane do noty księgowej (nazwa firmy, adres, NIP, adres e-mail). Nota jest wysyłana do Klienta na adres e-mail w ciągu 3 dni roboczych.
W przypadku płatności przelewem, należy pobrać formularz zamówienia, dostępny na stronie centrum, a następnie przesłać go na adres rcpoland@emlpayments.com. Firma, która zakupiła kartę otrzyma notę księgową, na podstawie której powinna dokonać płatności, a po zaksięgowaniu środków, drogą mailową zostanie jej przekazana informacja o wyrobieniu Karty i terminie odbioru.
W przypadku płatności kartą lub gotówką przy zamawianiu większej liczby kart, proces ten jest analogiczny (z wyjątkiem oczekiwania na zaksięgowanie dochodów).
Czy można otrzymać dokument księgowy za zakup Kart Podarunkowych dla firm?
Za zakup Kart Podarunkowych wystawiane są noty księgowe, ponieważ zasilenie Karty nie jest opodatkowane stawką VAT. Aby uzyskać notę, należy zgłosić prośbę podczas wydawania Kart lub skontaktować się z centrum handlowym, dla którego Karty zostały wydane. Nota zostanie wysłana na adres e-mail w ciągu 3 dni roboczych.
Powyższe odpowiedzi nie rozwiały wszystkich moich wątpliwości. Gdzie uzyskam więcej informacji?
Odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące Karty udzielą pracownicy Punktu Informacyjnego Alei Bielany, który czynny jest od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00 – 21:00, oraz w niedziele handlowe w godzinach 10:00 – 20:00. Więcej informacji można uzyskać także pod numerem: 571 310 400 lub pisząc wiadomość prywatną na Facebook’u Alei Bielany.
*Sklepy nie honorujące Karty Podarunkowej - Makalu, OBI, Kontigo.